Belépés

Oldalainkat 27 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

Doncsik Sándor64 fulcimpa Bandit650 Sami879
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Differenciálmű

segítség,segítség 3 éve 1 hónapja #8956

  • homokil
  • homokil profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 1
1990-ES niva balhátsó féltengelye kicsuszott magától menet közben (talán). Megemeltem, levettem a dobot a tengelyt nem lehetett vissztenni, valamibe megakadt. Mi lehet a hiba oka, javítási tanácsot kérek. :woohoo: :woohoo: Nem szakértem qa javítást.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

segítség,segítség 3 éve 1 hónapja #8957

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1000
  • Köszönetek: 246
először is ki kell venni le kell cserélni a csapágyat és a zsugorgyűrüt amit csak ugy lehet felrakni ha fel van hevítve vörösre.sajna ha sosem csináltad és nincs mive megmelegíteni,nem fog menni.a maradékot meg ki kell szedni a hídból.javaslom a szerelési segédlet böngészését
www.niva4x4.hu/szerelesi_segedletek/szer...illusztraciok_1.html
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: homokil

Vá: segítség kérés 3 éve 1 hete #9327

  • UNIMAX
  • UNIMAX profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 1
Üdv. 2001-es Niva 1.7 első difi fogta magát és leszakadt. Öntvényből kiszakadtak a tőcsavarok...
Valakinek ötlete, hogy vajon mitől??? Ha valaki tud 11/43 as difit korrekt áron venném!!!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 3 éve 1 hete #9331

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1000
  • Köszönetek: 246
elsnek fel szokott lazulni,második körben,letörik egy fog és az nyomja szét,difim,még lenne,de a házat meg kell néznem
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: UNIMAX

Vá: segítség kérés 2 éve 2 hónapja #9560

  • FARKAS
  • FARKAS profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Sziasztok! Nemrég kezdtem Nivázni és még ismerkedem a difivel (is)... ezért nézzétek el nekem ha esetleg evidenset kérdezek... :blush:
Autónkban kissé nehezen jár a difi kapcsoló (használtan vettem) vajon mi lehet az oka? A tünet a következő: Többször egyáltalán nem tudom bekapcsolni, pedig álló helyzetben van az autó és üresbe is teszem. Ilyenkor csak az segít ha kicsit megmozgatom előre hátra... de akkor se mindig veszi be.? Máskor meg simán bekattan. Vajon mi lehet ez?? (Vajon fontos a sorrend a kapcsolóknál?(Felező stb..))
Kicsit félek is használni nehogy bajt vagy galibát okozzak mert ahogy olvasom elég érzékeny.
Másik kérdésem, hogy hogyan tudom megállapítani, hogy jól vagy hogy egyáltalán működik -e és rendesen kapcsol?? (Masinám 1.7i 2000 -es évjárat.)
Harmadik ami felmerült bennem, hogy mit is zár a difi ebben a típusban? Arra gondolok, hogy csak az egy tengelyen lévő kerekeket, vagy csak a két tengelyt, vagy esetleg mindkettőt??
Illetve az is egy nagy dilemma bennem, hogy menyire szabad vele kanyarodni ?? Sok olyat hallottam, hogy szinte egyáltalán nem csak egyenesen! Vajon igaz ez? Szeretném jól használni és kímélni ha lehet de "sokszor" szükség lehet rá mert olyan helyen lakunk....
Válaszotokat előre is nagyon köszi! :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Vá: segítség kérés 2 éve 2 hónapja #9561

  • stamas
  • stamas profilkép
  • TÁVOL
  • aktiv tag
  • Hozzászólások: 199
  • Köszönetek: 78
Szia!

Érdemes visszaolvasnod ebben a témában sok kérdésedre választ kapsz. Pl már az előző oldalon le irtam az egyik kérdésedre a választ.

"Hogy tisztán lásd. Három differenciálmű található a Nivában. Az első és a hátsó tengelyen található egy egy. Amelyek a kerekek közötti fordulatszám különbséget egyenlitik ki. A harmadik az osztómű belsejében foglal helyet, ő pedig a két tengely közötti fordulatszám különbséget hivatott kiegyenliteni. A váltóból az osztőművön keresztül kapják meg a hajtást az első és a hátsó tengely differenciálművei. Ha egyenesen mész az osztóműben lévő differenciálmü 1:1 áttételben adják le a hajtást magyarul a bolygókerekei mozdulatlanok.
Ha kanyarodsz ez a difi osztja el a különbséget "
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 2 éve 1 hónapja #9586

  • FARKAS
  • FARKAS profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Sziasztok!
Autónkon az első hídon olajszivárgást vettem észre. A leeresztő 12-es inbusz csavar meg is van de nem látok rajta feljebb lévő feltöltő csavart. Hol és hogyan szokás feltölteni ?? Vajon fel tudom tölteni így aláfekve alulról anélkül, hogy kiszerelném a hídat?
Illetve jól tudom, hogy ide is a 80W-90-es olajat illik tölteni a váltóhoz hasonlóan, mégpedig 0,75L ?
Nagyon köszi előre is és boldog ünnepeket mindenkinek!! :cheer:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 2 éve 1 hónapja #9587

  • kissg
  • kissg profilkép
  • TÁVOL
  • rendszeres felhasználó
  • Hozzászólások: 102
  • Köszönetek: 19
A képen a 34-es.

Csőrös olajosflakonnal fel lehet tölteni a kocsi alól.
Ha csak egy keveset akarsz rátölteni, a legegyszerűbb egy fecskendőre pár centis csövet húzni (a tű helyére), és azzal pótolni a hiányt.

Az angol nyelvű javítási útmutató szerint 1,15 l kell bele. 80W-90 (-26 +35°C) vagy 85W-90 (-12 +45°C).
Utolsó szerkesztés: 2 éve 1 hónapja Írta: kissg.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 2 éve 1 hónapja #9588

  • FARKAS
  • FARKAS profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
köszi!
Arra gondolsz, hogy ezzel a fecskendős módszerrel az alsó olajleeresztő nyíláson kívül tudom még valahol máshol is pótolni a hiányzó mennyiséget?
Nagypeterdig ügyeskedjek úgy, hogy a még benne lévő olaj ki ne folyón??
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 2 éve 1 hónapja #9589

  • FARKAS
  • FARKAS profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 16
Bocsi! Csak később vettem észre a képet amit küldtél...
Már kezdem érteni! Akkor van esélyem alulról hozzáférni ugye? Te is lentről töltöd? Holnap megpróbálom... ;)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 9 hónapja 2 hete #9829

  • vamiimi
  • vamiimi profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 18
  • Köszönetek: 1
Sziasztok!
Ha valaki Torsen vásárláson töri a fejét:https://auto.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Lada_Niva_diferencialzar_91390993.htm
Én vettem tőle,korrekt ember,és jó árban van.

Üdv.:
Imre
Utolsó szerkesztés: 9 hónapja 2 hete Írta: vamiimi. Indoklás: Elírás.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 9 hónapja 1 hete #9830

  • vamitya
  • vamitya profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 61
  • Köszönetek: 17
Szia !

Az ár tényleg nem sok, kérdés milyen a minőség? Ki gyártotta ? Hány bbordás féltengelyhez való? Van a zárási értékre utaló jelölés rajta?
A Val-Racing jó minőségűeket gyárt kb. 3x ennyi pénzért de ez ennyiért biztosan nem az .Nem tudom én mindig félek a túl olcsó dolgoktól és ez a fóbiám egy kínai sportcipővel kezdődött. A Kínában gyártott SBR Niva féltengelycsuklóval pedig , ami úgy tört szét mint egy üvegváza,csak tetőzött. Ha legalább orosz gyártású ez a diffi akkor van esély hogy az anyagminőség megfelelő és lehet használható. Az előző autómban volt hátul, szerettem, de a mostaniba egyelőre nem tervezem, amíg nem muszáj nem bontom meg egyik porcikáját sem. :)

Varhó Mihály -Kondoros városából.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Egy kezdő Nivás kérdései 9 hónapja 1 hete #9831

  • vamiimi
  • vamiimi profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 18
  • Köszönetek: 1
Szia!
Orosz gyártmány, AVT azaz Avtograd-technology van ráírva meg orosz dolgok.
2001-es Niva-hoz kértem mert több fajta van neki.
Azt mondta a srác,hogy 70% a zárása. Adatként 0.1 és 6 van rajta.
Ránézésre,érzésre precíznek tűnik,de majd a használat során kiderül.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Gumi-felni - kínál | Kukakandúr
Kumho KL-71
Kumho KL-71 (3885)
Gumi-felni - kínál | Niva597
noimage
Felni (742)
Alkatrész - kínál | santusz
Terep váltó
Terep váltó (2632)

Fórum üzenetek

    • Elektromosság
    • Megtakarítottam az izzókat és a foglalatot. Aztán rendbe is jött! Köszönöm!
    • Készítő JohnDeere
    • 1 hete 15 órája
    • Olajcsere
    • 10w40 a bele való,sima ásványi.nincs nagy igénye egy olcsóbb de jó minőségü mannol olaj is jó bele,de gasprom olaj is tökéletes
    • Készítő Guminyúl
    • 1 hete 5 napja
    • motor
    • a kuplung tárcsa vastagabb kiálló fele van a szerkezet fel,a tárcsa szélét nézd a nyomólap széléhez ez az egyetlen trükk.Sajnos azért az...
    • Készítő Guminyúl
    • 1 hete 5 napja
    • Olajcsere
    • Sziasztok! 2009-es hengerenkénti 1.7 Lada 4x4 újdonsült gazdája vagyok. Nem kaptam hozzá gépkönyvet. Az internetet már végigbogarásztam olaj...
    • Készítő JohnDeere
    • 2 hete 1 napja
    • motor
    • okés,sajnos nem néztem meg jól,hogy a súrlódótárcsa hüvelyének kúpos fele megy a kinyomócsapágy fele vagy fordítva, az megy a lendkerék...
    • Készítő janko
    • 2 hete 4 napja

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés