Belépés

Oldalainkat 38 vendég és 0 tag böngészi

Legfrissebb regisztrációk:

Tégé Vadkenguru Doncsik Sándor64 fulcimpa
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Hűtésrendszer

Hűtésrendszer 1 éve 10 hónapja #9658

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1003
  • Köszönetek: 246
a blokk oldalán van bal oldalt egy leeresztő csavar
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: szilu

Hűtésrendszer 1 éve 2 hónapja #9784

  • darcklub
  • darcklub profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 3
Sziasztok! 1,7 i Lada 4x4, 2011es evjarat. A gondom az, h neha felfut a viz a piros kijelzobe, egeszen a 130 fokig. A viz viszont nem forr. Vagyis nem regisztralom, h forrna. Van, h tartja a 90 fokot akar napokig is, viszont, ha ugy dont 200 meteren belul felfut 130 fokra is. Ilyenkor altalaban bekapcsolom a futes ventilatort. Eleg gyakran par masodperc utan lemegy a viz, mintha valami "kinyitna", ilyenkor a futesventilator felporog, mintha tobb aramot kapna. Termosztat cserelve, hogomba cserelve. Valaki tudna segiteni, tanacsot adni ez ugyben? Koszi, Atyo
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 1 éve 2 hónapja #9785

  • vamitya
  • vamitya profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 61
  • Köszönetek: 17
Szia !

Most az a kérdés hogy a hűtőközeg is felmelegszik-e annyira mint amit a műszer mutat vagy csak az elektronika szivat. Ezt jó volna tudni, tehát mérni kellene egy vízhőfok órával is közben hogy valós-e egyáltalán a műszerfali óra értéke.Olyan gyorsan szerintem nem melegszik fel hogy 90-ről néhány száz méteren 130 legyen ennél azért nagyobb a hőtehetettlensége, főleg ha még fűtés is megy.. A hűtőventillátorok beindulnak egyáltalán ?
Ettől még persze lehet szimplán rossz az új termosztát és hőgomba is amit beraktál. Itt ugye nem a hőgomba kapcsolja direktben a hűtőventillátorokat hanem a motorvezérlő, így végső soron akár még az is okozhatja a hibát vagy a kapcsoló relé amit vezérel.. Száz szónak is egy a vége egy hagyományos hőmérőórával végzett mérés azt tisztázná legalább hogy valós a túlmelegedés vagy nem. Forrni nyilván nem 100 fokon fog, mert túlnyomás alatt van a rendszer mint a kuktában. Szerencsés esetben csak a hőfokmérő óra a rossz,nem a valós értéket mutatja.

Varhó Mihály - Kondoros városából.
Utolsó szerkesztés: 1 éve 2 hónapja Írta: vamitya.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 1 éve 2 hónapja #9786

  • darcklub
  • darcklub profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 3
Nem mertem kulon oraval, ez igaz. Sztem sem melegedhet fel 2-300 meteren olyan gyorsan. Hutoventilatort nem is neztem, de ebben a hidegnem, gondolom, nem is kell, h bekapcsoljanak. Itt vmi mas lehet a gond. En azt nem ertem, h amikor mintha "kinyitna" a termosztat, akkor felporog a futesvantilator fordulatszama. Mintha az elektronikanak is koze lenne az egeszhez...

Dunaszerdahely :-)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 1 éve 2 hónapja #9787

  • vamitya
  • vamitya profilkép
  • TÁVOL
  • haladó felhasználó
  • Hozzászólások: 61
  • Köszönetek: 17
Akkor meg biztos hogy valami elektromos gebasz van,ami terheli a hálózatot, átvezet zárlatos és emiatt lecsökken a feszültség.Amikor meg a hiba nem jelentkezik a feszültség megugrik normál értékre és nő a fűtómotor fordulatszáma.Érdemes volna kivenni a műszeregységet és megnézni hátulján a nyák lapot, nem látszik e égésnyom.vagy valilyen zárlatra utaló elváltozás.különösen a hőfokjelző környékén. Ilyesmivel már találkoztam én is. Vagy keress egy jó villamossági szakembert és bízd rá a dolgot.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 1 éve 2 hónapja #9788

  • darcklub
  • darcklub profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 3
Elektromos gebasz is lehet, csak az nem vilagos nekem, h van, h napokig mukodik problema mentesen: minden mutat ugy, ahogy kell, aztan egyik pillanatrol a masikra meg felugrik a mutato 130 fokra. Azert koszonom a tanacsot, megnezzuk.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 1 éve 2 hónapja #9789

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1003
  • Köszönetek: 246
érdemes a testkábeleket átnézni az óracsoport mögött is
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 10 hónapja 3 hete #9832

  • attis81
  • attis81 profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 6
Üdv
2001 központis niva ventilátorok nem kapcsolnak, vizcső csonknál a hőfok jeladórol lehúzom kábelt csak fordulat változik, vetik nem kapcsolnak, aksiról direktbe csatinál műkodik mindkettő, csatlakozókat átnéztem, biztositekokat amik lábnál vannak néztem. Merre tovább mért nem jut oda az áram ötlet?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 10 hónapja 3 hete #9833

  • MPC
  • MPC profilkép
  • TÁVOL
  • felhasználó
  • Hozzászólások: 11
  • Köszönetek: 2
Sziasztok!

Egy kicsit a korábbiakhoz és attis81-nek is válaszolva.

Én csak "karbantartó" szinten vagyok, ennek függvényében adok ötletet, javaslatot (3 éve van Nivám).

Sok esetben csodákat tesz, ha a csatlakozásokat megtisztítjuk, befújjuk kontakttal vagy WD40-el. Ez nem csak probléma esetén ajánlott, hanem amikor van egy kis időd, akkor egy-egy szakaszon át lehet így menni. A rézpaszta, réz spray csodákat tesz egyes helyeken - így amikor szerelő barátom pl. hátsó fék munkahengert cserél, nem azzal hív fel, hogy darabokban jött le a hátsó fék dob..... hanem azzal, hogy viheted (oda tud ragadni rendesen, ha nem foglalkozol vele).

Az alkatrészekkel lesz gondod, de ha pl. cseréltél egy jeladót és jó lett, tedd el a csomagolását, írd fel a cikkszámát. Ha megosztod velünk, akkor köszönjük.

Kérdésedre visszatérve: nekem is volt időszak, hogy hol bekapcsolt, hol nem. Aztán fel is ment gyorsan pirosba, ahogy kell. Be is építettünk egy külön kapcsolót szükség esetére, ez volt a tűzoltás. Aztán vettem új alaplapot, késes biztosítékokat, kicseréltük a biztosíték táblát (a ventillátoroknál a csatikat tisztítottam, beszigeteltem). Nekem így megszűnt ez a probléma. Több mint egy éve hibátlanul működik.

Egy gondolat még, ha megengeded: fogadd meg a hozzászóló "öregek" tanácsát, akik napi szinten szerelnek. Hidd el, megéri.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Hűtésrendszer 10 hónapja 3 hete #9834

  • Guminyúl
  • Guminyúl profilkép
  • TÁVOL
  • Administrator
  • Hozzászólások: 1003
  • Köszönetek: 246
Picit összetettebb a dolog.a vizcsóbe egy hő szenzor van,ez ad egy ellenállás jelet a motorvezérlőnek.innen tudja,hogy meleg vagy hideg a motor,onnan kapja az infót a hűtéshez és a dúsitáshoz is. a motor vezérlő kapcsolja egy relén keresztül a ventilátorokat. meg kell keresi a reléket,hogy
jók e.ha maga a relé jó akkor nem kapja meg a vezérlést a motorvezérlőtöl.



attis81 beküldte:
Üdv
2001 központis niva ventilátorok nem kapcsolnak, vizcső csonknál a hőfok jeladórol lehúzom kábelt csak fordulat változik, vetik nem kapcsolnak, aksiról direktbe csatinál műkodik mindkettő, csatlakozókat átnéztem, biztositekokat amik lábnál vannak néztem. Merre tovább mért nem jut oda az áram ötlet?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Moderátorok: duck

Apróhírdetéseinkből

Gumi-felni - kínál | Niva597
noimage
Felni (764)
Autó - kínál | zöldkalap
noimage
Pécs (569)
Alkatrész - kínál | Peterson
Kipufogó
Kipufogó (1576)

Fórum üzenetek

    • motor
    • Szia! Az ac pumpa (üzemanyag szivattyú) az üzemanyag tartályban van, a hátsó ülés alatt. Én trafó hibára gondolok. Vedd le és alaposan...
    • Készítő stamas
    • 1 hete 5 napja
    • motor
    • ac pumpát nem tudom hol keressem, motortérben nem találtam! :) közben kipucoltam az üzemanyag szűrőt,generátort,trafót: most nem áll le de...
    • Készítő Vadkenguru
    • 1 hete 6 napja
    • motor
    • lehet trafó hiba is,de bármi,én mérnék egyet az ac pumpánál is.mert valahol elektronika hiba van.Vagy benzin vagy gyujtás,ezt kell kiszürni...
    • Készítő Guminyúl
    • 1 hete 6 napja
    • motor
    • köszi azon már túl vagyok! Most ott tartok hogy elindul hidegen melegen de kb. 1 perc kigyullad a cseklámpa és leáll!
    • Készítő Vadkenguru
    • 2 hete 2 órája
    • motor
    • elsőnek a főtengely jeladót cseréld ki,az tud ilyet,ha bemelegszik nem ad jelet,ésa szakaszos működés tud durrogást eredményezni
    • Készítő Guminyúl
    • 2 hete 5 órája

Letöltések

- Niva szerelési kézikönyv (Sárga, magyar nyelvű) (16,7 MB)

- Niva 1700 szerelési kézikönyv (angol nyelvü)
- Első rész (4,1 MB)
- Második rész (5,1 MB)
- Harmadik rész (4,7 MB)

- Saját kezűleg autosoknak LADA szerelési kézikönyv (21,2 MB)
- 2121 Alkatrészkatalógus - Duck-tól (17,8 MB)

Szerelési illusztrációk (nagyméretü képek)

- Letöltés egyben zip formátumban (6.8 MB)
- Megtekintés