
Klub tagoknak kedvezmény,megfizethető áron, hívj bizalommal!!!!
Nem törődött az EU jogszabály-változásokkal a Lada, így nem szállíthat autókat erre a fontos piacra. Felpörgették a fejlesztést, a nyáron érkeznek az előírásokat teljesítő autók.
A Ladának le kellett állítania a járművek értékesítését az Európai Unió területén, mivel autói nem teljesítik a jogszabályok által megkövetelt műszaki színvonalat: nincs keréknyomás-ellenőrző a fedélzeten, a légkondicionálóban a betiltott hűtőközeget használják.
Mivel az orosz piac jelentősen csökken, hirtelen mindennél fontosabb lett a Lada gyárnak az export. Noha már 2012-ben ismertté váltak azok a követelmények, amelyeket be kell tartania az Unióban értékesített új járműveknek, a Lada a kis sorozatnagyság miatt egyszerűen nem törődött ezekkel. Most azonban égető szükség van az euró-bevételre, ezért majdnem a teljes fejlesztőrészleget ráállították a munkára. Amíg a keréknyomás-ellenőrző berendezés viszonylag egyszerűen telepíthető, a légkondicionáló átalakítása már egy kicsit nagyobb feladat hiszen nem egyszerűen csak új alkatrészeket kell beszerelni, de a gyártósort (légkondi-töltő berendezés) is át kell alakítani. Ha pedig már ekkora munkában vannak, akkor rögtön az Euro-6-os előírásokra is felkészítik az erőforrásokat. A Togliattiban gyártott Kalina, Granta és a 4x4 (Niva) forgalmazása várhatóan a nyáron indul újra az Európai Unióban, az izsnyevszki gyárban 2015 végétől készülő Lada Vesta már kezdettől fogva teljesíti majd a legszigorúbb előírásokat is.
Legnagyobb változását a nevének Urban utótagjában kapjuk, hiszen szinte semmivel sem lesz több az új Lada Niva, mint a korábbi modellek. Természetesen kevesebb sem, megmarad az egyik legjobb ár/érték arányú terepjárónak.
A Niva szó orosz eredetű, mint maga az autó is, jelentésével kapcsolatban azonban megoszlanak a vélemények. Az AutoVAZ úgy döntött, hogy új szintre kívánja emelni a mára már kultikussá vált modellt, és megpróbálja jobban beintegrálni a városi forgalomba.
Az egyik leghosszabb ideig, 38 évig sorozatgyártott autóról van szó, mikor a Lada Niva-t emlegetjük. A képek, bár nem hivatalosak, viszont biztosan a szóban forgó modellt testesítik meg immáron színre fújt lökhárítóval és 17 colos könnyűfém kerekekkel. Valahol itt van vége a külső esztétikai finomításoknak. A Niva azonban pont ettől különleges. Közel negyven éve ugyanúgy néz ki. A terepezési képességei pedig legendásak. A beltér sem tartogat nagy meglepetéseket, továbbra is a tőle megszokott formát kapjuk. Lesz már benne elektromos ablakemelő és szervokormány, azonban a klímáról nincs még hír. Az ereje valószínűleg, ugyanabból az 1.7 literes benzinmotorból származik, mint az elmúlt két évtizedben, esetleg apróbb hangolásokon, és finomításokon átmehet a szívó, sornégyes erőforrás. Gázolajos változatról szintén nincs hír. A 80-as és 90-es években érkezett belőle pár darab Peugeot motorral, de mára eltűntek ezek, s nem egyszerű feladat egy jobb állapotút találni belőlük. A nyugati piacra való felfuttatása miatt szerelték dízel egységgel is. Fogyasztása a korábbi modelleknek, meghaladta a 10 litert 100 km-enként, remélhetőleg az új változat ennél takarékosabb lesz.
A célközönséget a gazdász és vadász embereken kívül, a városi lakosok tehetik ki. Konkurenciájaként a Suzuki Jimny-t említhetjük meg, ami a Niva-hoz hasonlóan egyszerű, és mindent magában hordoz, amire szükségünk lehet a terepen.
https://www.youtube.com/watch?v=rBLr-2goo8g
Jancsika jóvoltából és Nardi kezdeményezésének köszönhetően lehetőség nyílt rá, hogy Acsán autózzunk egy jót.
Az étkezést egyénileg oldjuk meg, mindenki hoz, amit szeretne. Tűzrakó hely van, sütögetni lehet.
A Moszkvai Autószalon egyik legérdekesebb csodabogara nem más, mint a legendás Lada Niva új, tanulmányváltozata, amelyet az orosz AvtoVaz és a General Motors mutatott be Chevrolet Niva név alatt.
A felek egy vegyesvállalat égisze alatt 1998 óta gyártják együtt a Nivát: a legutóbbi változat 2007-ben mutatkozott be, amely 2009-ben rácfelvarráson esett át. A most bemutatott újdonság egyelőre koncepció, ám az előrejelzések szerint az új változat legkésőbb 2016-ban megjelenik a piacon.
Elmúlt az idei nemzetközi off-road fesztivál Somogybabodon.Kis csapatunk több részletben megérkezett,ki erre-ki arra táborozott hely szűke miatt.Én egy új helyen táboroztam többed magammal ahová több nivás is csatlakozott mondhatni nemzetközi csapat voltunk ugyanis egy bajor kolléga is velünk töltötte ezt a remek hétvégét.Mint már máskor is a fél Klub szervízt vittem magammal aminek hasznát is vettük,hol egy generátort javítottunk,hol törött Kutyacsontot más nivásoknak,hol a Htt csapat látogatott meg,némi hegesztő berendezés miatt,de mi szívesen segítünk másoknak ha baj van :)Sorra sorolhatnám a sztorikat és élményeket egy a lényeg mindenki jól érezte magát jókat autóztunk,főztünk,beszélgettünk megismertük azokat akik csak a neten beszélgettek idáig.Jövőre újra ugyan itt veletek együtt és remélhetőleg még többen mert a Niva 4x4 klub Nem Ismer Valódi Akadályt